عروسانه | آشپزي و شيريني پزي، آرايش و زيبايي ، زناشويي و بارداري

میان وعده هایی مفید برای زمان گرسنگی در دوران بارداری | میان وعده ضدتهوع در حاملگی

میل شدیدی به خوردن شیرینی دارید؟ احساس ضعف و گرسنگی میکنید؟ میل چندانی به خوردن وعده های اصلی ندارید ولی بعد از آن مرتب ریزه خواری میکنید؟ اگر در دوران بارداری توجهی به رژیم غذایی خود نداشته باشید…
حتما می دانید که خانم های باردار باید در هر شرایطی؛ چه لاغر باشند، چه طبیعی، چه چاق، افزایش وزنی متناسب با وضعیت خود داشته باشند. بنابراین استفاده از رژیم های غذایی محدود، برای کاهش وزن خانم های باردار چاق، توصیه نمی شود و باید با توصیه های تغذیه ای مناسب میزان کالری دریافتی و در نهایت، وزن را کنترل کرد.

میان وعده هایی برای زمان گرسنگی

ساندویچ مرغ: وسط ۲ ورقه نان سبوسدار، ۵۰ گرم گوشت مرغ کبابی همراه با چند برگ کاهو و کمی روغن زیتون بریزید و نوش جان کنید. پروتئین گوشت مرغ گرسنگی شما را از بین میبرد و نان هم میل به مصرف شیرینی را کم میکند.

موز غوطه ور در شکلات: موز را از طول برش بزنید و به ۴ قسمت تقسیم کنید. روی هر برش قطعه ای شکلات تلخ بگذارید و چند لحظه آن را درون فر قرار دهید تا شکلات آب شود. با خوردن این میان وعده هم ویار شما به خوردن شیرینی از بین میرود هم منیزیم و سایر ویتامینها را دریافت کرده اید.

میان وعده های انرژی زا

ماست و غلات: یک کاسه ماست میوه ای را با ۳۰ گرم غلات کامل بدون شکر مخلوط کنید. این میان وعده برای مصرف قبل از کلاس یوگا یا شنای دوران بارداری مناسب است. در ضمن حاوی کلسیم، پروتئین، ویتامین و قندهای پیچیده است و میتواند تقریبا ۳ ساعت شما را سیر نگهدارد و باعث اضافه وزن هم نمیشود.

یک بطری کوچک آبمعدنی و یک مشت میوه های خشک: آبمعدنی حاوی منیزیم است که از خستگی، گرفتگی عضلات و یبوست پیشگیری میکند. میوه های خشک نیز حاوی فروکتوز و انواع ویتامینها هستند و تا وعده بعدی شما را سیر نگه میدارند.

میان وعده های صبحگاهی

شیرشکلات: شیر کم چرب و کاکائو را با هم مخلوط کنید و برحسب ذائقه تان آن را گرم یا سرد بنوشید. این میان وعده نه تنها گرسنگی شما را از بین میبرد بلکه روی خلق و خویتان هم تاثیر مثبت دارد.

نان تست شده: از شب قبل برشهای نان تست را در یک لیوان شیر و شربت افرا بخیسانید بعد روی آن کمی دارچین بپاشید و در ظرف نچسب حرارت دهید تا هر طرف آن کمی برشته شود.

میان وعده های کم کالری

سیب: اگر در مترو، هنگام خرید در سوپرمارکت یا موقع پیاده روی در پارک گرسنه شدید، میتوانید یک سیب گاز بزنید. سیب هم گرسنگی شما را برطرف میکند و هم میوه کم کالری است.

سبزیهای ترد: به سلیقه خود سبزیهایی مثل هویج، کلم و خیار را قطعه قطعه و با مقداری سس کم چرب یا مقداری پنیر سفید یا نمک برحسب ذائقه تان مصرف کنید.

میان وعده ضدتهوع

سالاد مرکبات: پرتقال، گریپ فروت و نارنگی را به قطعات مربع شکل برش بزنید و مقداری آبلیمو و عسل روی آن بریزید. اسید میوه و بوی خوش آن جلوی تهوع شما را میگیرد و در ضمن میان وعده ای مملو از ویتامین C مصرف کرده اید.

بدترین میان وعده ها

برای آنکه در طول بارداری تناسب اندامتان حفظ شود و اضافه وزن معقولی داشته باشید، باید از خوردن برخی موادغذایی صرفنظر کنید:

شیرینی، شکلات و بیسکویت: قندهای ساده ای که سریع جذب میشوند و در شکلات، بیسکویت و شیرینیها موجود هستند، شاید در کوتاه مدت شما را سیر کنند اما بعد از ۲ ساعت چون قندخونتان به شدت افت میکند، حالت تهوع پیدا میکنید و میلتان به مصرف شیرینی بیشتر میشود.

چیپس و نان صنعتی: چربیهای اشباع که در شیرینی ها، چیپس و نانهای صنعتی موجود است، در کوتاه مدت استرس شما را از بین میبرد و حالت تهوعتان را برطرف میکند اما خیلی سریع دوباره گرسنه میشوید و میل به خوردنتان بیشتر میشود در ضمن این نوع چربیها هضم غذا را هم دچار مشکل میکنند.

نوشیدنیهای گازدار: این نوع نوشیدنیها گاهی حالت تهوع را از بین میبرند اما در اصل باعث افزایش اسید و نفخ معده میشوند و میل به خوردن موادغذایی شیرین را افزایش میدهند.

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.